Wednesday 30 January 2013

Senaman dan Penjagaan Kesihatan







                              Kurus Berat Badan 2-5kg Seminggu (FOLLOW US AT FACEBOOK)



Senaman dan Penjagaan Kesihatan

Makan melebihi keperluan dah satu hal, ditambah pula dengan kekurangan bersenam dan melakukan aktiviti fizikal. Pelbagai alasan diberikan bila diminta bersenam dan menjaga kesihatan. Penat, kesibukan dan ketiadaan masa sering dijadikan alasan.
Bila berat badan dah naik, mula risau dan stress. Akibatnya, amalkan pula diet yang tidak sihat untuk cepat kurus. Pantang terlihat iklan di kaca televisyen, akhbar, majalah, dan media massa lain yang selalu menonjolkan watak-watak wanita yang langsing di samping iklan berbagai-bagai macam ramuan ubat-ubatan, makanan dan minuman untuk merampingkan tubuh, pasti ingin dicubanya. Akibatnya, ribuan ringgit wang dibelanjakan untuk diet, ubat-ubatan, dan perawatan-perawatan bagi menurunkan berat badan.

Metabolisme mempunyai tanggungjawab dua pertiga daripada pengeluaran tenaga orang yang normal. Meskipun aktiviti fizikal hanya mempengaruhi satu pertiga pengeluaran tenaga seseorang dengan berat normal, tetapi bagi orang yang memiliki kelebihan berat badan, aktiviti mempunyai peranan yang sangat penting walaupun adakalanya dirasakan begitu menyeksakan. Pada waktu bersukan kalori terbakar, makin banyak bersukan, maka semakin banyak kalori yang hilang.


Untuk pertanyaan lebih lanjut boleh hubungi ditalian 013-394 5588 (call/sms/whatapps)

No comments:

Post a Comment