Monday 28 January 2013

Gangguan Ubat-ubatan Didalam Program Kurus Berat Badan




                                 Kurus Berat Badan 2-5kg Seminggu (FOLLOW US AT FACEBOOK)

Tahukah anda bahawa Ubat-ubatan juga akan Mengganggu Penurunan Berat Badan:

Jika anda sedang berdiet dan masih mengalami masalah untuk menurunkan berat badan, jangan lupa melihat bahan-bahan yang terkandung di dalam ubat
-ubatan yang anda ambil:-

Diantara ubat-ubatan yang perlu diberi perhatian:

1. Antidepressants, terutamanya didalam kategori SSRI (Selective Seratonim Reuptake inhibitors).SSRI mempunyai kesan sampingan yang akan mengakibatkan susah tidur,anxiety,gemuruh,pening kepala dan ketagih karbohidrat. Banyak ubatan yang telah lama dipakai untuk

rawatan psycothropic(tricyclic antidepressants)juga menyebabkan kenaikan berat badan.

2. Estrogen dan juga kebanyakan HRTs (Hormone Replacement therapies) termasuk ubat perancang kehamilan akan mengakibatkan kenaikan berat badan dan menghalang penurunan berat badan. Kebanyakan hormone yang diambil akan mengakibatkan penguasaab estrogen didalam badan dan menghalang insulin yang akan mengganggu penurunan berat badan.

3. Ubat untuk penyakit darah tinggi. Terutamanya diuretic yang juga dikenali sebagai beta-blockers yang menyebabkan penghalang kepada penurunan berat badan. Apabila berat badan anda turun, selalunya tekanan darah akan menjadi lebih baik dan doctor anda perlu mengurangkan ubat penyakit darah tinggi supaya tidak over-dose.

Jika anda dlm situasi ini, apa yg perlu anda lakukan??

Dapatkan nasihat doctor anda untuk mencari alternative kepada ubat-ubatan di atas termasuk juga steroids,NSAIDs & statins yang mungkin menghalang penurunan berat badan anda.

Untuk pertanyaan dan tempahan sila hubungi saya di talian
013-394 5555 (call / sms / whatapps)

No comments:

Post a Comment